18.11.2011

Dlaczego Google nie traktuje Ubuntu jako Linuksa?

 Tytuł może być troszkę mylący, ale od kilku tygodni, maksymalnie od miesiąca Blogger zlicza wejścia przez Ubuntu jako oddzielny typ systemów tak jak np Windows.


Ostatnio miałem pewne zawirowania w pracy, no może nadal one występują ;) więc trochę zaniedbywałem bloga i dopiero wczoraj zauważyłem w statystykach, że obok systemów Windows czy Linuks jest coś takiego jak Ubuntu!
Być może to jakiś błąd, bo Blogger kiedyś kwalifikował jakąś przeglądarkę nazwą Ubuntu. Choć może jakiś użytkownik miał ją tak skonfigurowaną dla psoty czy czegoś innego. Niestety wejść było tak mało, że w żadnym zestawieniu statystyk nie jest ona ujęta.


Poniżej  miesięczne statystyki mojego blogu.


Nie wiem jaki ma to cel, być może ma za zadanie określenie ilu użytkowników sytemu od Canonical używa internetu? Tylko do czego to chce wykorzystać wujaszek Google?
Czy to jest błąd to czas zweryfikuje,  bo jakieś wyjaśnienia pewnie się w przyszłości pojawią w postaci usunięcia Ubuntu jako odrębnego OSa, lub uzasadnienia dla czego on tam jest.

Najbardziej stracić na tym może całe środowisko Linuksa, bo z ogólnych statystyk może zniknąć liczba użytkowników Ubuntu, co da liczbę żenująco niską tak jednym jak i drugim.
Co Wy o tym myślicie moi drodzy czytelnicy? Może macie jakieś sensowniejsze wyjaśnienia? Podzielcie się o tym proszę w komentarzach.

Edit.
Jak pisałem prędzej, sytuacja ma miejsce gdzieś od miesiąca, a wtedy mieliśmy też premierę Ubuntu 11.10. Czyżby to była jakaś umowna data także dla Google?

4 komentarze:

  1. Odkąd Mark powiedział, że w ciągu dwóch lat użytkowników będzie 200 mlilionów, to Google chce sprawdzić i przygotował już statystyki.

    OdpowiedzUsuń
  2. @Garhuy
    To samo pomyślałem :D :D

    Poza tym, pół żartem, pół serio mawiają, że Ubuntu to nie Linux. I podpisuję się pod tym.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak pisałem prędzej, sytuacja ma miejsce gdzieś od miesiąca, a wtedy mieliśmy też premierę Ubuntu 11.10. Czyżby to była jakaś umowna data także dla Google?

    OdpowiedzUsuń
  4. @Van
    '(...) Ubuntu to nie Linux'

    Możesz rozwinąć myśl?

    Pozdro.
    DeBill

    OdpowiedzUsuń