25.07.2011

Update Notification Ubuntu

Od wydania wersji 11.04 z Unity nie doświadczyłem powiadamiań o dostępnych aktualizacjach na tacce obok zegara, a jak wiemy aktualizacje wpływają znacznie na bezpieczeństwo naszego komputera.



Dziś podczas przeglądania nowości w Unity2D, zobaczyłem coś czego nie widziałem od końca kwietnia (wydanie 11.04).


Co nie oznacza oczywiście, że system nie był regularnie aktualizowany, bo pod tym względem to jestem przewrażliwiony ;)

Więc zobaczywszy powyższą ikonkę, stwierdziłem, że deweloperzy nie zapomnieli o powiadomieniach, i znów trzeba coś odblokować.
Pewnie każdy z Was wykonał to polecenie w Terminalu odblokowujące tackę systemową ?:
gsettings set com.canonical.Unity.Panel systray-whitelist "['all']"
Ja również i to nie raz ;) Ale nadal ikona powiadamiania nie jest widoczna, więc musimy dodać powiadamiania o aktualizacjach.
gsettings set com.canonical.Unity.Panel systray-whitelist "['update-notifier']"
Po czym już Unity powinien nam pokazać odpowiednią ikonę jak mamy dostępne aktualizacje, jak poniżej.



Spodziewam się, że u wielu Was ten problem nie występował, ale na moim i żony laptopie tak, więc opisuję to tu.
Mimo wszystko możecie się podzielić, czy ta porada się przydała, czy też nie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz